Het zit er bijna op - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

11 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Een kleine maand geleden de laatste post, mensen vroegen zich al af wanneer de volgende post nou eindelijk zou komen. Ik zeg zelf; geen bericht is goed bericht! Oftwel ik vermaak me hier prima en heb genoeg te doen, ipv me te vervelen achter ’n laptop! Het leven is hier fijn, ’n heerlijk rustig ritme! Het is best hard werken, werk ongeveer 9 uur per dag, maar de interactie met de klanten/gasten is leuk. Vaak genoeg komen ze vragen om tips en informatie omtrent het eiland of het duiken, welke ik dan gerust geef. Het assisteren van duiken is ook erg leuk, vooral als mensen je ook echt dankbaar zijn voor de hulp die je geboden hebt.

De afgelopen maand is best snel gegaan, zo was het erg gezellig met de familie! Een paar leuke dagen samen gehad en vaak lkkr uit eten geweest! Nog fijn twee duiken met m’n vader gemaakt, ook al was de laatste duik wat minder fijn voor hem. Het niet te nauw nemen van de regels resulteerde in een lichte vorm van de decompressieziekte. Hij voelde zich dus een paar dagen slap en misselijk. Regels zijn er om gebroken te worden, maar niet op duikgebied, tenzij je natuurlijk een lichtelijke doodwens hebt. Gelukkig is alles goed gekomen!

Verder duiken doe ik nog vaak en op diverse plekken. Zo heb je recht voor de duikschool Yellow Sub op ongeveer 37 meter diepte elephant statue, een leuke deep dive dus! Tevens een paar weken geleden een wrakduik gemaakt met Nick, en voordat we afdaalden naar het wrak, kwamen we nog een groep dolfijnen tegen. De week erna was ik aan het duiken bij het wrak en keek ik omhoog en zag ik een grote Manta langskomen, werkelijk een prachtig gezicht! Diverse nachtduiken gemaakt, wil alleen nog een keertje gaan duiken bij de oostkant, het schijnt daar erg mooi te zijn!

Kerst uitbundig gevierd in de villa waar ik verbleef, met een groep van 12 collega’s en vrienden hebben we ’n heerlijk BBQ gehouden, waarna we met tanks en regulators aan het chillen waren in het zwembad. Nieuwjaar op het strand vlakbij het vliegveld gevierd, groep van ongeveer 20 mensen vuurwerk afsteken en genieten van ’n biertje of wat champagne. Beide gelegenheden moest er de volgende dag gewoon gewerkt worden, waar ik het toch aardig moeilijk mee had, oef wat een hoofdpijn ^^.

Ondertussen ben ik nog een keer verhuist, aangezien er ook nieuwe mensen in die andere villa kwamen. Dit keer naar het huis van Eric’s vader. Tevens was ik m’n auto kwijt en moest ik dus de heuvel (berg) op met de fiets. Dus heb ik de scooter laten repareren, die daarna nog twee keer kapot ging, en een hoop ellende bezorgde. Uiteindelijk nu de dag, werkt de scooter in ieder geval en kan ik me nog behoorlijk bewegen op het eiland. Zonder auto (of scooter) is dit eigenlijk bijna niet te doen!

Afgelopen week heb ik de laatste examens van de Divemaster gemaakt en gehaald (95% vd vragen goed), en ben sinds dinsdag nu officieel Divemaster! Na het werk kreeg ik meteen de snorkeltest, wat dus het atten van een biertje via je snorkel met je masker op inhoudt. Ik stikte er bijna in, maar ’t ging erin ^^. Al m’n papieren, pasfoto en creditcard gegevens opgestuurd naar PADI, en krijg dan binnenkort een pasje opgestuurd naar NL.

Het zit er nu echt bijna op! Moet volgende week nog 1 weekje werken, waarna er vrijdagavond een klein afscheidsfeestje voor mij wordt gehouden! Twee dagen later, de zondag, vertrek ik ’s ochtends vroeg via Venezuela richting Buenos Aires, Argentinië. Waarna de echte backpack reis van ongeveer 3 maanden begint! Wat natuurlijk erg spannend gaat worden! Toch zal ik Bonaire zeker missen, het heerlijke weer, het relaxte levensritme, de duikschool en de supercollega’s die daarbij horen! Tot het volgende reisverslag!

Te despwes,

Andries

  • 12 Januari 2013 - 18:08

    Jan:

    Hi makker
    kan me voorstellen dat je een super tijd hebt op dat tropische eilandje wat te groot is voor een fiets en te klein voor een auto. Ach, je moet toch wat te klagen hebben. Hou jij alle regels maar goed in de gaten. Overtredingen hebben meestal vervelende gevolgen. haha. ook met drank. hoofdpijn? haha. Enjoy.
    top dat je dan toch gewoon gaat werken. maar met een kater duiken, lijkt me niet zo prettig.
    straks naar zuid Amerikanos. Halledijodokos. Dat gaat wat worden met jullie drieën. Enjoy nog lekker door en hoor of zie wel weer van je.
    foto's van onder water zijn welkom.
    gegroetos

  • 13 Januari 2013 - 19:26

    Erna:

    Fijn om weer wat te lezen van je! Ik hoop dat je straks ook in Zuid-Amerika met enige regelmaat verslag doet van je reis.
    Geniet van je laatste dagen op Bonaire. (Je zal er vast nog weleens komen!)
    Succes met je verdere avontuur (dit wordt wel heel anders), let goed op!
    Neem veel foto's, ontmoet leuke interessante mensen. Het is de tijd van je leven!
    Een dikke kus van je moeder.

  • 16 Januari 2013 - 18:12

    Marianne:

    Ha Andries,
    Wij hier aan de Kamille smullen van je verhalen.Tot nu toe was het een feest van herkenning -wat is Bonaire toch een heerlijk eiland!-, vanaf nu gaan we je volgen in voor ons onbekende landen. Gefeliciteerd met het behalen van je Divemaster! Als je de kans krijgt, moet je zeker nog eens gaan duiken aan de oostkant: prachtige koraaltuinen en joekels van papegaaivissen en turtles. Geniet nog even van het relaxte eilandleven voor je je in het Latijns-Amerikaanse gewoel stort. Goede reis en wij blijven je zeker volgen, groetjes, Marianne en de rest van de familie

  • 17 Januari 2013 - 20:08

    Oma V.d. Pijl:

    hallo Andries,

    Ik wens je een hele fijne tiijd toe. t' gaat nu echt gebeuren.
    Je hebt een mooi reisverslag gemaakt.
    succes ! kijk maar uit hoor!
    groetjes oma

  • 23 Januari 2013 - 15:49

    Mineke:

    Ha Andries,

    Hoe is het leven in Zuid Amerika? Vast wel een overgang na een heerlijke, warme en drukke tijd op Bonaire. Nu genieten van het volgend avontuur. vast een hele leuke ervaring. Ik hou je moeder wel bezig, vorige week lekker gelopen in de sneeuw met een heerlijke (gekochte) maaltijd Gado Gado als afsluiting. Groetjes en tot de volgende keer, Mineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 12670

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: