América del Sur - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Andries Boer - WaarBenJij.nu América del Sur - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Andries Boer - WaarBenJij.nu

América del Sur

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

12 Februari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Toch weer eens wat totaal anders dan Bonaire. Ik leef nog steeds, ook al is het nog maar net. Nee zonder gekkigheid, ik vermaak me prima op dit continent! Na een lange vermoeiende reis uit Bonaire, was m'n eerste destination Buenos Aires. Hier heb ik eerst heerlijk uitgerust in een driesterrenhotel. Op maandag naar Bombes de Tiempo geweest, een groep van mensen die gezamenlijk hier en daar op wat trommels roffelen! Ben hier samen met Mark, Pim, Bart en twee Argentijnse dames geweest, was erg gezellig! Daarna rustig hier en daar wat van de stad bekeken om vervolgens te verhuizen naar het eerste echte hostel! Het hostel was prima, en het mooie van het reizen in je eentje, is dat je zeer veel mensen ontmoet.Via het hostel heb ik diverse delen van Buenos Aires gezien! Buenos Aires is een stad met grote diversiteit, aan de ene kant zie je mooie gebouwen en de goed geklede Argentijn lopen, terwijl op dezelfde straat zwervers op de straat liggen en gebouwen half op het instorten staan. De stad zelf is aardig vies, maar het nachtleven is prachtig. Heb verschillende feesten en clubs meegemaakt, en heb tevens wat tangolessen gevolgd!

Vervolgens ben ik met Dorus, een jongen uit het hostel, naar Rosario gegaan. In Bonaire heb ik namelijk twee meiden leren kennen die uit deze stad kwamen en mij best een rondleiding wilden geven. Ook waren er geruchten dat de mooiste vrouwen uit Argentinie in Rosario zaten. Dit gerucht hebben we echter kunnen verwerpen, aangezien de vrouwen in Buenos Aires er niet onder deden voor de vrouwen in Rosario. De dag erna hebben we echter een zeer leuke rondleiding gehad door Rosario en de omgeving, om vervolgens een echte authentieke Argentijnse verjaardag mee te maken! Veel eten en veel bier :)!

Na twee dagen Rosario was het tijd om iets te zien wat je niet mag missen, de Iguazu falls! Fantastische watervallen in het noordoosten van Argentinie op de grens met Brazilie. Heel indrukwekkend! Tevens met een soort van speedboot half die watervallen in gevaren, helemaal zeiknat geworden, maar was heel vet. Om bij de watervallen te komen, moesten we hiken door de jungle en hebben we hier en daar aapjes, hagedissen en veel coatis gezien.

Ondertussen namen we verschillende bussen naar deze locaties, zo duurde de bus van Rosario naar Iguazu falls wel iets van 20 uur. De ergste busreis tot nu toe was echter de busreis van Iguazu falls naar Florianopolis, Brazilie. Deze bus doet er normaal iets van 14 uur over. Echter kregen we een klapband en ging de airco kapot, alle gevolgen bij elkaar hadden we een vertraging van 6 uur. In een bus die heel slecht was, stoelen die niet achterover konden en door de klapband waren de veringen ook kapot gegaan, waardoor we zo erg hobbelden dat ik de gehele busreis van 20 uur niet/tot bijna niet heb geslapen.

Florianopolis was echter prachtig, mooie stranden, heerlijk weer, lekker surfen en mooie feesten. Heb daar een mooi groepje mensen leren kennen en hebben veel samen gedaan. Florianopolis was het paradijs, maar ook relatief duur. Zo betaalde ik 12 euro per nacht in Buenos Aires, in Florianopolis betaalde ik het dubbele. Na 6 dagen te hebben gespendeerd in Florianopolis, werd het tijd om verder te gaan. De meeste mensen inclusief Dorus gingen naar Rio de Janeiro, en ik ging weer terug naar Buenos Aires. Had er heel graag heen gegaan, maar qua budget ging dat niet goed komen. Tijdens de carnaval betaal je namelijk gemakkelijk 100 tot 200 dollar per nacht voor een bed in een slecht hostel. Dus pakte ik opnieuw een bus, een rit van 30 uur. Dit keer gelukkig een luxe bus, de zogeheten CAMA bussen. Heerlijk geslapen!

Buenos Aires! Zat weer in dezelfde hostelketen, nu echter op een andere locatie. De dagen die ik daarna in Beunos Aires spendeerde waren voornamelijk uitrusten van het gefeest in Brazilie. Series kijken en wat werken, weer even iets totaal anders. Naar een steak-restaurant geweest: 'La Cabrera', waar je heerlijke steak kreeg voor iets van 30 euro. Steak en tango, iets wat natuurlijk echt bij Buenos Aires hoort. Tevens Bart opnieuw ontmoet, fijn om weer met een Nederlander te praten. Samen naar El Tigre gegaan, een stukje natuur net buiten Buenos Aires. Hier gaan voornamelijk locals naar toe, als ze zichzelf weer even moeten 'opladen'. Iedereen keek mij dan ook aan, omdat ik de enige blonde jongen was op een stuk waar normaal nooit (westerse) toeristen komen. Genieten van de locatie en het weer, heerlijk een biertje gedaan. In de avond samen met de vriendin van Bart en twee vriendinnen van haar naar de bioscoop gegaan. Ik had verwacht dat ze net zoals in Duitsland alle films dubben en dus dat de film in het Spaans zou zijn. Maar nee gewoon netjes de originele film behouden en er Spaanse ondertiteling ondergeplakt! Zoals het hoort ^^.

Ondertussen heb ik weer een bus gepakt naar Mendoza, de wijnstreek. Hier ga ik morgen eerst eens even raften om vervolgens een wijntour op de fiets te doen. Fietsend door de streek om vervolgens bij diverse stops wijn te proeven. Nu eerst even een wandeling om de omgeving te verkennen!

Hasta pronto,

Andries

  • 12 Februari 2013 - 22:09

    Marianne:

    Ha Andries,
    Dat klinkt allemaal erg goed! Mooie foto's ook: de tangodame staat je erg goed :). Geniet van je reis door Zuid-Amerika, het zal je bagage opleveren waar je de rest van je leven plezier van zult hebben. Groetjes uit de Kamille, Marianne

  • 13 Februari 2013 - 10:57

    Neldeboer:

    Hallo andries genoten van je reisverslag en alle foto's als we. 20jaar jonger waren kwamen we je achterna groetjes van oma en opa

  • 13 Februari 2013 - 22:22

    Mineke:

    Ha Andries,
    Een leuk verhaal en gezellige belevenissen, vooral die wijnreis op de fiets trekt me wel. Hoop dat je nog een beetje recht kunt fietsen na afloop. Geniet van alles!
    Groetjes, Mineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 12665

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: