Tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu Tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt voorbij

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

14 December 2012 | Bonaire, Kralendijk

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven, de tijd vliegt hier dan ook voorbij. Er is ondertussen van alles gebeurd, zo hebben wat jonge crimineeltjes midden in de nacht m´n scooter proberen te stelen. Mijn buurman heeft ze echter verjaagd en kreeg daarbij een ijzeren staaf naar z´n hoofd. Politie gebeld om 1 uur ´s nachts, komt er 15 min later een politieauto met drie agenten, m´n buurman en ik aangifte doen, verder keken de agenten even naar de scooter. En heb daarna niks meer van de politie gehoord, lkkr geregeld hier. Die scooter hebben die crimineeltjes echter laten omvallen, olie en benzine eruit, en die startte niet meer. Ondertussen heb ik een mountainbike kunnen regelen en heb sindsdien heen en weer gefietst.

Het weekend erna lekker wezen duiken en had ´s avonds een thanksgiving diner samen met de buren en nog iets van 30 medical students. Was erg gezellig, en ´t eten was echt top. Één van de med student was namelijk een chefkok geweest, en we kregen dus allerlei lekkernijen voorgeschoteld. Cruiseschepen komen nu gemiddeld 3 keer per week, het cruiseschip seizoen is dan ook aangebroken, wat betekend dat ik veel op het strand mag meehelpen. Veel zwemmen, uitleg geven, bruin worden en small talk met Amerikanen. Prima dus!

Woensdag 5 december zijn m´n ouders, opa en oma´s aangekomen op Bonaire. Meteen kwamen ze aanzetten met pepernoten en wat aardigheidjes, toch nog dat Sinterklaas gevoel mee gekregen, haha. Het is erg gezellig om even weer met familie te zijn, zo hebben we al het eiland met ´n auto verkend. En heb ik 2 duiken met m´n vader gemaakt, die al 2 jaar niet gedoken had. Eerst was het van: ´we gaan niet dieper dan 15 mtr´, maar toen we barracuda´s, tarpons en een megalobster zagen, zaten we al snel rond de 22 mtr. In ieder geval een heerlijke duik bij de Zoutpier gemaakt!

Met de duikopleiding gaat het goed, tussen m´n werk door probeer ik opdrachten af te vinken. Zo heb ik al m´n theorie van de Divemaster al doorgenomen met instructeurs, nu nog even ´t examen halen binnenkort. Afgelopen week ook alle onderwaterskills gehaald, dit zijn skills als zonder masker een stuk onderwater zwemmen, dingen als loodgordel afdoen en weer aan doen (wat best tricky is, aangezien je door de loodgordel op de bodem blijft). Tevens de 400 meter zwemmen zonder fins en mask, in 7 min, 45 sec. Het slepen van een andere duiken over 100 meter, waarbij ik een collega had die op alle mogelijke manieren tegenwerkte, z’n zwemvinnen weid gestrekt en elke keer z’n BCD (vest) leeg laten lopen, waardoor die zonk als een baksteen. Tevens de equipment exchange onderwater, waarbij je op 4 meter diepte, samen met een collega, je masker, zwemvinnen, loodgordel en BCD moest omruilen. Hierbij mag je echter enkel gebruik maken van buddy-breathing, dus 1 regulator gebruiken, twee ademteugen om daarna de ander te laten ademen. En ondertussen dus alle equipment uitdoen, omwisselen en weer aandoen. Vooral het masker uitdoen en tegelijkertijd je regulator delen is best lastig. Het ging gelukkig allemaal top!

Ondertussen ben ik ook nog verhuisd, aangezien het appartement waar ik in zat, was verhuurd aan iemand anders. Ik kreeg een dag van te voren te horen dat ik er de volgende dag uit moest ^^. Snel al m’n spullen gepakt en de volgende avond alles verplaatst naar een nieuwe woning. Kreeg ik te horen dat ik naast de vader van Eric mag verblijven voor twee weken en ‘t dat is helemaal bovenaan te heuvel. Echter het is wel een vierkamer villa met ’n eigen zwembad en een uitzicht over heel Bonaire! Tevens heb ik vanaf a.s. zondag een auto voor twee weken tot m’n beschikking :D. Ik heb dus niks te klagen en slaap hier heerlijk. Heb tevens wat foto’s bij het verslag geplaatst, see it for yourself ;). Ik ga het schrijven weer afkappen, nu nog even scheren en dan fietsen richting lac bay, waarna ik even heerlijk ga zonnen met de familie.

Hasta pronto!

Andries

  • 06 Januari 2013 - 00:57

    Mineke:

    Ha Andries,

    Wat een verrassing om jou te zien, maakte de hele avond goed. We hebben een gezellige avond gehad met je ouders en Rosalie, heerlijk gegeten.
    Voor jou ook veel succes met het harde werken, probeer zo af en toe dan maar te chillen.

    Groetjes, Mineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 12668

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: