Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu

Bonaire!

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

09 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Donderdag 8 november, de langverwachte reis ging dan eindelijk beginnen. Na heel wat voorbereidingen en een backpack vol met handige (en onhandige?) spullen, was de dag, om het koude kikkerlandje te verlaten, aangebroken. Het hele gezin inclusief Sjaak, dronken nog wat fris met me op Schiphol, om me daarna uit te zwaaien bij de douane. Eenmaal in het vliegtuig vloog ik in een mum van tijd over ons dorpje Noordwijk. In het vliegtuig werden we goed verzorgd, zo kregen we diverse maaltijden en zelfs ijs :P. De vlucht duurde in totaal, inclusief tussenstop op Aruba, 13.5 uur. Daarom heb ik ook dan maar 4 films gekeken, jammer genoeg zat er naast mij een man die een uur in de wind stonk. Tijdens de landing viel het mij op dat op 3300 meter het al 10 graden was, terwijl het in Nederland op 0 meter pas 10 graden is. In Bonaire is het dan ook heerlijk 32 graden ;).

In Bonaire aangekomen, werd ik opgehaald door Eric, die mij even chill naar m’n appartementje bracht. Hier dropte ik mijn spullen, waarna we nog even een paar biertjes gingen doen! Eenmaal terug in het appartement dacht ik dat ik heerlijk kon gaan slapen, niets was minder waar, want er moesten nog 5 muggen doodgedrukt worden en 3 kakkerlakken weggejaagd worden. Hierna sliep ik niet al te goed, maar ik had tenminste een bed. The next day hebben Eric en ik nog een aantal zaken geregeld zoals; een eigen telefoonnummer in Bonaire, kennis maken met de duikschool en het regelen van een elektrische scooter. Hierna ging Eric zijn weg, en ik zou met de scooter naar huis rijden. In Bonaire is het echter sinds kort dat wijken/delen van ’t eiland van de stroom worden afgesloten, omdat er schijnbaar niet genoeg stroom is voor het hele eiland. En de scooter was nog niet goed opgeladen, dus heb ik zwetend in de brandende zon dat ding naar m’n appartement moeten slepen. Onderweg nog bijna aangevallen door een schuimbekkende hond, heerlijk.. In m’n appartement had ik echter ook geen stroom, dus ben daarna maar met m’n buurman over Bonaire gelopen en ergens een biertje gedaan.

Nu eindelijk weer thuis te zijn, hebben we gelukkig stroom en heb ik internet via m’n buurman. De scooter laadt op, en hopelijk kan ik daar dan morgen op rijden. Morgen even langs de duikschool wat kleine dingen regelen en dan begint maandag m’n eerste werkdag bij Dive Friends Bonaire! Ik sluit het verhaaltje voor vandaag maar af, want over 30 minuten ga ik nog even eten met Eric bij een restaurantje waar je voor 10 dollar een groot bord eten krijgt. Daarna hoop ik dat er geen gespuis is terug gekomen, anders ga ik weer op kakkerlakkenjacht.

Groetjes,

Andries

  • 09 November 2012 - 23:35

    Erna:

    leuk verslag en een leuk begin.Je bent dus toch niet alleen in je appartement!
    groetjes

  • 10 November 2012 - 14:01

    Nel De Boer:

    Hallo andries, met plezier je eerste verslag gelezen en ervan genoten ik hoop wel dat die kakkerlakken niet verhuizen naar de courtyardappartementen want ik zou geen oog dicht doen met die griezels wel fijn dat je iemand had die je daar opving de eerste dagen. Groetjes van opa en oma

  • 11 November 2012 - 17:24

    Jan:

    he makker, het gaat allemaal precies volgens schema zo te lezen. Direct ondergedompeld te worden in allerlei avonturen. lekker voor je. ik hou wel van wat spanning in je verhalen, dus ga zo door!

Tags: Bonaire, Duiken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1277
Totaal aantal bezoekers 12656

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: