1e week Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu 1e week Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu

1e week Bonaire

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

13 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Na een aantal dagen niks gepost te hebben, zal ik weer even een update geven. Op de zaterdag waren er weer veel komische situaties; want zoals jullie wisten van mijn vorige bericht, had ik de scooter de hele nacht laten opladen. De volgende ochtend stond er op de oplader, fully charged, maar zoals ik al dacht, was de scooter toen ik de contactsleutel omdraaide volledig leeg. Dat krijg je natuurlijk als je accu’s twee jaar leeg ergens stoffig laat worden, dan gaan ze kaputt. Dus ik weer dat onding duwen richting de shop. En na wat moeite kreeg ik een nieuwe scooter, ditmaal een op benzine, dit het tot nu toe nog steeds prima doet. Vroeg tevens maar om een helm, omdat ik drie maanden geleden een ongelukje met een scooter kreeg en de mensen op bonaire drinken en rijden. Iedereen kijkt me echter aan alsof ik gek ben, want niemand draagt hier ook maar enige vorm van een helm ^^. Maar zo’n scooter is heerlijk, al die ellenlange stukken lopen is nu gedaan binnen een paar minuten. Thuisgekomen waren de kakkerlakken alweer uit hun nest, en na het leegspuiten van een volle bus met gif, heb ik nogmaals 10 kakkerlakken mogen wegvegen uit m’n appartementje. Daarna nog even heerlijk gesnorkeld en m’n duikboeken gekregen.

De dagen op Bonaire beginnen vroeg, op de duikschool wordt je namelijk om 07.45 al verwacht, dus de wekker staat iedere ochtend op 06.40. Dus dat is geen 23.00 + naar bed, nee hoor, afgelopen maandag lag ik gewoon, ja je leest het goed, om 21.00 in bed. Maar eerst even terug naar het ongedierte verhaal. Zondag was ik het namelijk zo zat, dat ik voor ongeveer 75 dollar allerlei schoonmaakspullen heb gekocht en daarna heb ik alles lopen vegen, schrobben en boenen totdat het weer ’n beetje leefbaar was. Geurblokje in de wc, luchtverfrisser in het stopcontact, hoppa en het is weer ’n beetje uit te houden. Ik moet zeggen dat het aardig is gelukt, de afgelopen twee dagen heb ik maar 3 kakkerlakken moeten verjagen ten opzicht van de 13 daarvoor ^^. Alleen de muggen zijn zowat niet kapot te maken, heb er onder andere al zoveel dood gedrukt dat ik de tel niet meer bij kan houden. Wat ik wel weet is dat m’n hele benen , enkels en voeten onder de muggenbulten zitten. Wat erg jeukt, zelfs onder water bij het duiken als ik aan het zwemmen ben met m’n vinnen. Voor het slapen heb ik gelukkig een oplossing, ik heb gewoon even een waslijn gespannen en dan boven mijn bed de klamboe opgehangen die ik meegenomen had. Dus daar kunnen die vervelende beestjes me niet meer pakken :P!

De buren zijn chill, ze gaan allebei voor hun PhD in medicijnen en komen uit de U.S., het schijnt dus dat die opleiding hier super goedkoop is ten opzicht van de U.S. Via m’n buren kan ik gelukkig gebruik maken van ’t internet. Tevens al een keertje lekker wezen BBQ’en, en ’t bordspel Axis and Allies gedaan. Elke dag is het ff praten, dus dat is zkr gezellig!

Er zitten nu al twee werkdagen op, waarin het voornamelijk bestond uit kleine klusjes verrichten, zoals het schoonmaken van de uitrustingkamer, het vullen van tanks, het sjouwen en verslepen van tanks naar andere locaties (aangezien de nitrox compressor kapot is, moet dit gebeuren! Aangezien anders de andere locaties zonder volle tanks komen te zitten). Het is eigenlijk helpen waar het kan! Toch is het ook lkkr duiken, want ik moet straks eerst beginnen met m’n rescue diver, waar ik minimaal 20 duiken voor moet hebben staan, en om te mogen beginnen met m’n divemaster moet ik al 40 duiken hebben gelogd. De afgelopen 3 dagen heb ik 6 duiken gemaakt en zit nu op de 22 duiken, wat dus betekent dat ik kan beginnen met m’n rescue diver en de EFR (Emergency First Response)

Ik kap er weer mee, aangezien ik de nieuwste aflevering van Dexter ga kijken, de 720p versie dit ik net binnen 45 min heb kunnen downloaden (m’n internet kwaliteit is hier dus prima!). Ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen qua posten, wellicht schrijf ik eens in de paar dagen en anders eens in de week!

Groetjes,

Andries

  • 14 November 2012 - 13:33

    Jan Passchier:

    hannah mckay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 12671

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: