Studeren op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu Studeren op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Andries Boer - WaarBenJij.nu

Studeren op Bonaire

Door: Andries de Boer

Blijf op de hoogte en volg Andries

18 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

En alweer is er bijna een week voorbij. De dagen gaan hier snel, en voor je ’t weet, weet je de datum niet meer, of ben je vergeten welke dag het is. Het leven is hier aangenaam, de mensen zijn aardig en de temperatuur is top. Al leek de afgelopen week ook op een studieweek, veel boeken moeten leren en drie examens moeten maken. De examens; EFR, Rescue Diver en Nitrox. Dit betekend dat ik mezelf nu officieel een Emergency First Responder mag noemen, en dus CPR kan geven in geval van nood. Tevens doordat ik m’n Nitrox heb gehaald, kan ik nu met enriched air duiken, wat inhoud dat er een hoger percentage zuurstof, relatief tot stikstof, in de duikflessen zit. Met als resultaat dat m’n lichaam minder stikstof opneemt, waardoor ik dus langer kan duiken, meer duiken per dag kan maken en het zorgt ervoor dat ik minder moe ben na het duiken. Erg handig aangezien ik de komende tijd 2 tot 3 duiken per dag moet gaan maken. Rescue Diver ben ik nog niet, dit bestaat namelijk uit een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte. Het praktijkgedeelte komt volgende week, en daarna kan ik dus beginnen aan m’n Divemaster. Bij de foto’s heb ik ook de flowchart geplaatst van alle opleidingen van PADI, kunnen jullie meteen alle mogelijkheden zien.

Het weekend had ik lekker twee dagen vrij. Eerst maar boodschappen gehaald voor de rest van de week, porties van gemaakt en alles in de diepvries gezet. Nog even fijn een duik gemaakt, heb sinds dat ik in Bonaire ben, ongeveer 12 duiken gemaakt. Deze duiken verschillen qua onderwater tijd, diepte en locatie. Veel verschillende vissen en dergelijke gezien onder water, om er een paar op te noemen; Queen angelfish, French angelfish, Baloonfish,Green turtle, Tarpoon, Spotted moray, Queen parrotfish (google ze maar voor de foto’s).

Verder gezellig avondje gehad met collega’s van de duikschool. Zondagochtend was het tijd om weer wat schoon te maken en de was te doen. Wel aardig irritant om alles op de hand te wassen, maar zo wordt het wel weer goed schoon. Na diverse lijnen gespannen te hebben door de huiskamer, was het tijd om alles op te hangen. 1 van de lijnen hangt nu aardig naar beneden, verbaast me niks als die nog breekt ergens vandaag of vannacht. Kom ik buiten, verteld m’n buurman dat we ergens achter ons huis in de tuin een waslijnrek hebben staan, al die moeite dus voor niks ^^. Nu nog even wat dingen regelen qua reis Zuid-Amerika en daarna nog wat duiken of relaxen op het strand. Morgen begint de werkweek weer, met drie cruiseschepen die deze week aankomen. Waarschijnlijk wordt het meehelpen met diverse snorkelaars op het strand, maar daarover later meer!

Groeten,

Andries

  • 23 November 2012 - 14:15

    Rosalie:

    Haai lieve broer, zo te zien heb je het naar je zin op Bonaire! Gelukkig maar!:) Gefeliciteerd met het halen van je examens en succes met je Divemaster!! Have fun!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 12674

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 12 April 2013

The Journey

Landen bezocht: